Ca în fiecare an, de Paşti, medicii reamintesc că, după o perioadă de post, trebuie prudenţă cu alimentele specifice sărbătorilor, indiferent de starea de sănătate. Recomandările sunt să nu mâncăm mai mult de două ouă fierte, legumele să reprezinte două treimi din farfurie şi să consumăm cu moderaţie dulciurile şi băuturile dulci carbogazoase sau alcoolice.

Medicii le recomandă celor care suferă de boli cronice să înlocuiască mielul cu peştele sau carnea de pasăre. Pe durata Sărbătorilor Pascale, în marile oraşe vor fi disponibile servicii de urgenţă şi vor exista farmacii cu program de permanenţă. În caz de probleme medicale, bucureştenii pot apela la unul dintre cele 9 spitale care au camere de gardă.

De asemenea, este important să combinăm corect alimentele: produsele tradiționale precum carnea de miel, drobul sau ouăle să fie întotdeauna acompaniate de cât mai multe vegetale și în special legume de sezon (proaspete, în salate, la grătar sau la cuptor).

Încercați să gătiți alimentele, pe cât posibil, dietetic: la cuptor, abur, la grătar, prin fierbere și evitați prăjelile sau alimentele cu un conținut mare de grăsimi animale sau uleiuri. În concluzie, sărbătorile pascale trebuie să se caracterizeze prin mese fără excese de alimente din punct de vedere cantitativ sau caloric, un consum mic sau moderat de alcool și mișcare între mese, pentru o digestie optimă. Mai mult, trebuie să continuăm să ducem un stil de viață sănătos și după terminarea Paștelui, pentru a ne bucura din plin de sezonul cald.

„Odată cu trecerea de la iarnă la primăvară este momentul unor schimbări în alimentație și în stilul de viață în general. Trebuie să creștem randamentul metabolic și să energizăm organismul prin înlocuirea alimentelor consistente din sezonul rece (combinații între proteine animale, glucide și grăsimi) cu alimente vegetale specifice primăverii. Se impune astfel o detoxifiere și o vitaminizare prin legume și fructe. De asemenea, trebuie să facem cât mai multă mișcare în aer liber. Această activitate crește oxigenarea la nivel muscular, iar efortul fizic devine de 2-3 ori mai eficient atunci când este realizat în natură”, mai spune Luminița Florea.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.